Då var det ordnat... eller?

Då var vi sams igen. Som vanligt. Han kröp till korset och bad om ursäkt för att han kallade mig lat, och för att han tog upp det på helt fel sätt. Det hade inte behövt bli ett bråk, utan vi hade kunnat löst det på annat vis istället.

Det är bra att han erkänner tycker jag. Att det faktiskt var hans fel att det blev värsta gigantiska grejen av det, att när han blir arg så får han värsta tunnelseendet och kan inte bara ta ett djupt andetag och lugna ner sig. Det påpekade jag mycket igår, att under vårat förhållande så har jag lärt mig att svälja min stolthet, be om ursäkt när jag gjort fel. Varför kan inte han göra samma sak, måste det gå ända tills dagen efter innan vi kan lösa allt?

Det känns iaf som att vi har landat på ett bra ställe nu. Och det är ju... bra? Jo. det är klart att det är.

Nog pratat om det.

Vi var iväg och åt middag med jobbet igår, jag måste säga att våra personalmiddagar har blivit mycket trevligare. Förut så beställde vi pizza och satt i lunchrummet. Inte så trevligt alls faktiskt.

Nåväl, chefen tog upp en massa kul grejer. Förra året blev vi nominerade till landets bästa Blomsterland och kom tvåa. I år blev det samma sak, vi slutade på en stark andraplats. Snubblade verkligen på målsnöret där, men nu ska vi klämma i från tårna och göra det bästa vi kan så vi vinner dendär jäkla tävlingen : )

Det känns kul att få höra att det faktiskt går så bra för oss, man blir väldigt hemmablind när man inte har så stor koll på dom andra butikerna.

Så som uppskattning fick alla i personalen två stycken urtjusiga champagneglas : )

Det passar ju alldeles utmärkt, eftersom jag råkar ha en flaska bubbel i kylen, plus att mamma tyckte att jag skulle skåla i champagne över mina nya anställningsvillkor- och papper. Synd bara att jag jobbar i helgen : /

Nåväl. Slutpratat för denna gången. Dags att göra sig redo för dagen, måste springa ner på stan innan jobbet och köpa ryanålar och hämta ut medicin.

Snartsnartsnart är jag klar med min nuvarande stickning, och då får jag äntligen börja på något nytt.

(För er oinvigda så är jag trött på att ha en massa UFO´s i garderoben (UnFinished Objects), så jag har lovat mig själv att jag måste slutföra det jag håller på med innan jag börjar på något nytt. Nu är det bara 8 cm kvar innan jag kan börja sticka sköna raggsockor till mig själv igen!)

Återigen. Klart slut, varulvstjut.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Grattis yill en egen blogg - vad skoj!!

Skönt att läsa att allt ordnade sig till sist.

Du kpmmer väl ihåg att vu ska bugga på torsdag?



Kramis

2008-09-14 @ 19:12:43
Postat av: triana



skönt att de ordnade sig!

massakram

2008-09-16 @ 08:55:46
URL: http://triana83.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0